מועדון הכדורסל מכבי תל אביב נבחר כאחד ממותגי-העל ברשימת SUPERBRANDS ישראל 2023. זוהי הפעם החמישית בשש השנים האחרונות (2018, 2020-2023) בה המועדון נכנס לחבורה היוקרתית והוא הגוף היחיד ברשימה מעולם הספורט.
ארגון Superbrands הבין-לאומי פועל ב-70 מדינות, ביניהן ישראל. התואר "מותג-על" הינו התואר הבינ"ל היוקרתי והנחשב ביותר בעולם, שמוענק למותגים ולמנהלים על הצטיינות שיווקית וניהולית בסטנדרטים עולמיים. זהו פרס המעיד על עוצמת הקשר שיצר המותג בינו לבין הצרכנים במדינה, ועל העובדה כי המותג מספק לצרכנים תועלות מוחשיות ורגשיות יותר ממותגים אחרים.
ברשימה היוקרתית אפשר למצוא גם נציגות מכובדת בין השותפות העסקיות של מכבי Playtika תל אביב העונה כגון DHL, וואלה שופס, נביעות, דומינוס פיצה, פומה וישראייר.
הבחירה מתבצעת בשלושה שלבים. ראשית, זיהוי והרכבת רשימת המותגים הפועלים במדינה. שנית, סינון על ידי צוות שופטים הכולל 100 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק בראשות פרופסור יעקב הורניק מאוניברסיטת תל אביב. שלישית, הכרעת הצרכנים באמצעות מחקר ארצי שמבצע מכון המחקר 2thepoint בקרב מדגם מייצג הכולל כ-800 צרכנים. המותגים שהצרכנים החליטו שעברו את רף ההצטיינות שנקבע על ידי ארגון ה- Superbrands מוכתרים כמותגי העל של אותה שנה.
ארגון ה-Superbrands הבינ"ל הוקם בבריטניה בשנת 1994 והיום הוא פעיל בכ-70 מדינות בכל רחבי העולם, במטרה להכיר ולהוקיר פעילות מיתוגית וניהולית מצטיינת, ולהעלות את רמת השיווק והמיתוג מסביב לכדור. בישראל הארגון פועל מאז 2009.